REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
OTOHURT.PL
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep otohurt.pl działa na
zasadach określonych w niniejszym Regulaminie i jest przeznaczony
wyłącznie dla Klientów niebędących Konsumentami.
- Regulamin określa warunki
zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania
reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą
elektroniczną przez Sklep otohurt.pl, zasady świadczenia tych usług,
warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą
elektroniczną.
- Każdy Usługobiorca z chwilą
podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych
Sklepu otohurt.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień
niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- Ustawy o świadczeniu usług
drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze
zm.),
- Ustawy Kodeks cywilny z dnia
23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ REJESTRACJI –
formularz dostępny na stronie internetowej otohurt.pl umożliwiający
utworzenie Konta.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA –
formularz dostępny na stronie internetowej otohurt.pl umożliwiający
złożenie Zamówienia.
- KLIENT – Usługobiorca niebędący
Konsumentem, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze
Sprzedawcą.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która
dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KONTO – oznaczony indywidualną
nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o
złożonych Zamówieniach.
- NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna
pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez
Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od
Usługodawcy, dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie
rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin
Sklepu.
- SKLEP - Sklep internetowy
Usługodawcy działający pod adresem otohurt.pl.
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Spółka SANDICOM SP. Z O.O. numer Krajowego Rejestru Sądowego 0001054297, miejsce wykonywania działalności: ul. Kurta Aldera 44 41-506 Chorzów oraz adres do doręczeń: ul. Kurta Aldera 44, 41-506 Chorzów, NIP: 6272786360, REGON:
526194698, adres poczty elektronicznej (e-mail): kontakt@otohurt.pl, numer
telefonu: +48 577 581 425.
- UMOWA SPRZEDAŻY –
Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA –
usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba
prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej,
której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi
Elektronicznej.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli
Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep otohurt.pl prowadzi
sprzedaż hurtową Produktów za pośrednictwem sieci Internet na terenie
Polski, wyłącznie na rzecz przedsiębiorców.
- Produkty oferowane w Sklepie
są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie
wprowadzone na rynek polski.
- Informacje znajdujące się na
stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów
prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego
Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na
stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN), jest
wartością netto i jest widoczna po zalogowaniu się. Cena nie zawiera
podatku VAT oraz kosztów dostawy.
- Cena Produktu uwidoczniona na
stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
Cena ta może ulec zmianie w odniesieniu do poszczególnych Produktów po
złożeniu przez Klienta Zamówienia (w szczególności wskutek zmian kursów
walut lub zmian cen producenta). Jeśli zmiana taka dotyczy Produktów już
zamówionych przez Klienta, to jest on o takiej zmianie informowany i ma
prawo do anulowania zamówienia według jego wyboru: w całości lub w części.
- Zamówienia można składać:
- poprzez witrynę internetową za
pomocą Formularza Zamówień (Sklep otohurt.pl) – 24 godziny na dobę przez
cały rok,
- za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@otohurt.pl,
- telefonicznie pod
numerem: 577 581 425.
- W celu złożenia Zamówienia,
Klient jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w
Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego
postanowień w czasie składania Zamówienia. Klient zobowiązany jest do
podania numeru telefonu stacjonarnego lub komórkowego oraz adresu e-mail,
pod którymi będzie możliwe potwierdzenie Zamówienia. Zamówienia,
których nie uda się potwierdzić w terminie 7 dni od momentu ich złożenia,
nie będą realizowane.
- Sklep realizuje Zamówienia
złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 7:00 do
15:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 10:00, w
soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia
roboczego.
- Produkty w promocji
(wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą
realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów
danego Produktu.
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży,
niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia
udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 8.
- Po złożeniu Zamówienia
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
- Potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem.
Potwierdzenia otrzymania oraz przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje
poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
- Potwierdzenie przyjęcia
Zamówienia do realizacji zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych
elementów Zamówienia.
- Z chwilą otrzymania przez
Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 zostaje zawarta Umowa
Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie
potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT), która będzie dołączana do
Produktu lub przesłana drogą elektroniczną.
SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia
następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem tradycyjnym
na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- płatność przy odbiorze za tzw.
pobraniem.
- W przypadku płatności przelewem
tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer:
- 97 1050 1214 1000 0090 8267 0283 (Bank ING Bank Śląski)
SANDICOM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Kurta Aldera 44 41-506 Chorzów, NIP: 6272786360. W
tytule przelewu należy wpisać "Zamówienie nr........".
- W przypadku płatności przy
odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych
adresowych.
- Klient zobowiązany jest do
dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych
od jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
- W przypadku wyboru płatności
opisanej w pkt 1.1 Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć
w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego
sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź
całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób
płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu są
ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru
sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Na termin dostawy Produktu
składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez
przewoźnika:
- Czas kompletowania Produktu
wynosi od 1 do 2 dni roboczych.
- Dostawa Produktu przez
przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 2
dni roboczych (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem
sobót, niedziel i świąt).
- Zakupione w Sklepie Produkty są
wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej (DPD i RABEN).
- W przypadku wysłania Produktu
do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest
zobowiązany zbadać przesyłkę, zwłaszcza ciągłość taśmy świadczącej o
nienaruszeniu paczki, w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego
rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub
uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności
niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Po uiszczeniu opłaty Klient ma
prawo do sprawdzenia zawartości paczki w obecności doręczyciela w celu
sprawdzenia czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie dostawy.
- Braki ilościowe w paczce
rozpatrywane są pod warunkiem zgłoszenia ich do Sprzedawcy w ciągu 24
godzin od momentu otrzymania paczki.
- Klient może odebrać Produkt
osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.
- Korzyści i ciężary związane z
Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania
przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie
ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu
powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go
Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
REKLAMACJA PRODUKTU
- Reklamacja z tytułu rękojmi.
- Wszystkie Produkty oferowane w
Hurtowni, są przeznaczone do dalszej odsprzedaży, dlatego ograniczamy
odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Okres rękojmi dla Produktów
wynosi 30 dni i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
- Dokumentem uprawniającym do reklamacji
jest dowód zakupu: faktura VAT.
- Towar, który jest zanieczyszczony,
niekompletny lub nie znajduje się w oryginalnym opakowaniu nie zostanie
przyjęty do reklamacji.
- Zawiadomienia o wadach
dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać:
- pisemnie na
adres: ul. Kurta Aldera 44 (brama nr 14-16) 41-506 Chorzów,
- telefonicznie
pod numerem: +48 577 581 425,
- za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: kontakt@otohurt.pl.
- W powyższej wiadomości w
formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj
i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane
informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez
Sprzedawcę.
- Dla oceny wad fizycznych
Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. Kurta Aldera 44 (brama nr 14-16) 41-506 Chorzów.
- Sprzedawca ustosunkuje się do
żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
zgłoszenia.
- Klient pokrywa koszty dostawy
oraz odbioru w przypadku wymiany Produktu na wolny od wad.
- Odpowiedź na reklamację jest
przekazywana Klientowi pisemnie na adres e-mail.
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za
pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży
Produktu,
- prowadzenie Konta w Sklepie,
- Newsletter.
- Świadczenie Usług
Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach
określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do
zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści
te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług
Elektronicznych określonych w § 8 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest
nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje
zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest
na czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia
Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera w Sklepie
zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Wymagania techniczne niezbędne
do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne)
z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty
elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce
internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest
do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając
na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej
osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest
do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze
świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca
może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@otohurt.pl.
- W powyższej wiadomości e-mail,
należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
zgłoszenia.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie
reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie
Usługi Elektronicznej:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa
o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym
(np. prowadzenie Konta).
- Usługobiorca może wypowiedzieć
umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez
przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: kontakt@otohurt.pl.
- Usługodawca może wypowiedzieć
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i
bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu
Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
- Wypowiedzenie prowadzi do
ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą
rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w
drodze porozumienia stron.
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone
na stronie internetowej pod adresem otohurt.pl korzystają z ochrony
prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 12 pkt 3 oraz wykorzystywanych na
zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub dozwolonego użytku)
są własnością firmy SANDICOM SP. Z O.O. numer Krajowego Rejestru Sądowego 0001054297 SANDICOM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Kurta Aldera 44 41-506 Chorzów, NIP:
6272786360, REGON: 526194698. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność
za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek
zawartości strony otohurt.pl , bez zgody Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie
przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek
z elementów składających się na treść oraz zawartość strony otohurt.pl
stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i
skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy
Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod
adresem otohurt.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w
celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi.
Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej
Sklepu pod adresem otohurt.pl użyte są w celach informacyjnych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep
zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy
prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów
Sprzedaży między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej
kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące
dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd
powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
- Ewentualne spory powstałe
pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie
Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Usługodawcy.
- Klient ma również prawo do
skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o
wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.